Team RSK ELITE

Martin Mobråthen

Historie

Jeg fikk være med på en sykkeltrening i Romeriksåsen SK når jeg var 9 år og etter den treningen ble jeg bitt av basillen. Gjennom Romeriksåsen ble fokuset de første årene og ha det gøy og leke på sykkel. Gjennom dette har jeg utviklet gode tekniske kunnskaper og motivasjon gjennom klubben. Har de to siste årene rettet mitt fokus mot å bli proff terrengsyklist.  Startet på NTG Lillehammer høsten 2019, for å videreutvikle meg som syklist og følger fotsporene til forbilder fra klubben som f.eks. Knut Røhme, Mari Sveen, Petter Fagerhaug og Ole Hem. Jeg vil være med å være et bra og sunt forbilde for de yngre i Romeriksåsen og gleder meg derfor til å være en del av RSK Elite for sesongen 2020.

Meritter

• 3 plass Norgescup kortbane rye
  • 3 plass Sammenlagt rye 3 dager
  • 3 plass Stomperud rittet
  • 3 plass sjusjørittet
  • 4 plass Norgescup rundbane Halden
  • 5 plass Norgescup rundbane rye
  • 5 plass Norgescup jaktstart Lillehammer
  • 6 plass NM rundbane
  • 3 plass NC CX Sandnes
  • 3 plass Superpokal, junior

Mål 2020

• For sesongen er målet å hevde seg i toppen i norgescup rundbane junior
  • Topp 5 NC ritt
  • Få UCI poeng
  • Hevde meg i utenlandsritt
  • Topp 3 NM

Langsiktige mål

• Bli proff
  • Vinne WC ritt
  • Bli verdensmester

Hvorfor er du med i RSK?

Jeg er med i RSK fordi verdiene er noe jeg kan stå for. Jeg startet i RSK og jeg vil være lojal mot min moder klubb + være et forbilde for yngre i klubben.

• kontakt@romeriksasen.no