Treningsgrupper 2024

RSK har treningstilbud fra 6 år og oppover.
Målet for alle grupper er aktivitet og sykkelglede livet ut. Uavhengig av om en ønsker å konkurrere eller bare ha det moro på sykkel.
Vi tar utgangspunkt i Utviklingsplanen fra Norges Cykleforbund

Utviklingstrapp Norges Cykleforbund

Sykkelskolen 2017–2018

1 trening i uken.
Mandager 18–19.
Aktiv start lek og allsidighet.
Målet er at barna skal oppleve glede og mestring ved å være aktive.
Fokus her er grunnleggende sykkelteknikk. Balanse, bremsing, giring o.l. Vi sykler stort sett på et treningsområde i lett terreng. Foreldre må være til stede på treningene til sykkelskolen.

Kristin Moe
Foreldrekontakt/treneransvarlig

RSK Kidz blå 2015–2016

1 hovedtrening i uken, men ønsker å tilrettelegge for mere for de eldre
Mandag 18-19.30
Lære og videreutvikle ferdigheter.
Det vil her være gradvis økende fokus på å lære og videreutvikle både tekniske, fysiske og mentale ferdigheter innen terrengsykkel.
Vi jobber med tekniske øvelser som er relevant for terrengsykling, som koordinasjon, balanse, hurtighet, og mere sykling ute i terreng. Nivå og lengde på turer varierer etter nivå og alder.

Knut
Knut Bakken

RSK Kidz rød 2012–2014

1 hovedtrening i uken, men ønsker å tilrettelegge for mere for de eldre
Mandag 18-19.30
Lære og videreutvikle ferdigheter.

Knut
Knut Bakken

Ungdomsguppa 2011 og oppover

2 treninger i uken.
Mandag 18-00-19.30
Torsdag 18.00-19.30
Aktiv livet ut.
Vi møter interessen til de som ønsker å sykle i terrenget for moro skyld og de som ønsker å bli best mulig og har mere konkurransespesifikke trening.
Mandager er teknisk trening og turer i rolig tempo. Ved Torsdagstreninger er det mere kondisjonsbasert trening.

Finn Moe

RSK Elite

Aktiv konkurransegruppe på toppidrettsnivå
Egne treningsplaner.
Aktive Juniorer og Seniorer som konkurrerer i både innl-og utland.
Målet er å beholde disse i klubben lengst mulig. Hjelpe dem videre med sine ambisjoner og kunne benytte dem som ressurspersoner inn mot de yngre utøverne.

Damesykling

Aktiv livsstil.